Adrese Teslim Personel Alımı

Gönderen Şakir KOÇ 12 Eyl 2009


TOKAT - Tokat Belediyesinin sözleşmeli olarak çeşitli dallarda usulsüz personel alımı yaptığı iddia ederek, valilik, mahalli idareler ve Ak Parti Tokat milletvekillerine e-posta ile şikayette bulunulduğu Yılmaz Yılmaz isimli Ak Parti'li parti üyesi tarafından belirtildi.
Yılmaz, belediye başkanlığına verdiği 31.08.2009 ve 01.09. 2009 tarihli iki ayrı dilekçesine 02.09.2009 tarihli Tokat belediyesi başkan yardımcısı Mustafa Bandırmalı imzalı cevap aldı. Tokat belediyesi cevap metninde ilgi (a) dilekçeye 'sözleşmeli personel istihdamında yasal düzenlemelere riayet edilmekte olup, herhangi bir keyfiyet söz konusu değildir.'denildi.
İlgi (b) dilekçeye de, alınan personelin pozisyonları istenmiş ve 1 adet şehir plancısı 5 adet Tekniker, 2 adet Teknisyen olmak üzere 8 adet sözleşmeli personel istihdam edilmiştir.' denildi.
Yapılan incelemede, belediye bünyesine alınan personelin encümen ve belediye personelinin birinci derecede akrabası olmaları dikkat çekmektedir.
Personel alımında herhangi bir ilan ve duyuru yapılmadığı, internet ve ilan panosuna da duyuru metninin asılmadığı edinilen bilgiler arasındadır.
İddia sahibi Ak Parti üyesi Yılmaz Yılmaz, “2001 yılından beri parti üyesiyim, kız çocuğum üniversite mezunu işsiz, eşimle evde birbirimize girdik. Eşim bana sen ne biçim babasın bir çocuğun var üniversite mezunu işe yerleştiremiyorsun. Partinin içinden birisin bak insanlar nasıl el altından iş sahibi oluyor diyerek bana çıkıştı. Ak Parti'li vekillere bu konuyla ilgili e-posta gönderdim. Valilik, mahalli idarelere de çilekçe verdim. Bu konunun takipçisiyim. Koyu bir fanatik Ak partiliyim. Fanatik R.Tayyip Erdoğancıyım, Başbakanım ne zaman yakın illere gelse ailemle birlikte araca binip tüm mitinglerine gidiyorum. Burada hiçbir duyuru yapıldığını sanmıyorum. Takip ediyorum rastlamadım. İnternet ve ilan panosuna bir duyuru görmedim.” şeklinde konuştu.
Ak parti kurulduğu günden itibaren bu partiye sevdalı olduğunu söyleyen Yılmaz Tokat’ta altıncı sırada üye kaydına imza attığını belirtiyor. Yılmaz konuşmasında burada yapılan haksızlığın partiyle uzaktan yakından ilgisi olmadığını belirterek yapılanın sadece mefaat hesabı olduğunu belirtti. Yılmaz iltimas geçilerek işe alınan kişilerin bir tamamının Tokat Belediyesinde çalışan üst düzey yöneticilerin yakınlarının olduğunu söyledi. Kiminin kardeşi, kiminin yeğeni, kiminin oğlu bir şekilde işe alınırken buradaki haksızlığa daha fazla sessiz kalamadığını belirtti.
Başbakan R.Tayyip Erdoğan her konuşmasında yandaş ve yakınlarınızı korumayacak, iş takipçiliği yapmayacaksınız, AK olacaksınız demiştir.
Söz konusu personel alımlarında başbakan'ın sözleri görülmeyerek belediye yönetim kadrosunda çalışanların yakın akrabaları adrese teslim iş olarak görev altına alınmıştır. Belediyenin vereceği cevap bizce bilinmekte olup aynı sütunlarda yayınlanacaktır. Her ne şekilde cevap verilecekse dahi sözleşmeli personel istihdamında uyulması gereken ve uyulan prosüdürün açıklanması kamu vicdanını da rahatlatacaktır.