BAŞBUĞ'DAN BALYOZ'A SERT TEPKİ

Gönderen Şakir KOÇ 25 Oca 2010




Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ, Balyoz Planı iddialarıyla ilgili konuştu. Başbuğ, "Yanlış bilgi felaket kaynağıdır. Vatandaş önce gerçeği aramalı. Bugün gerçeğe çok ihtiyacımız var" dedi.

VİDEO İÇİN TIKLAYIN


Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ, darbe iddilarından hicap duyduğunu belirterek, "Demokratik yönetimlerde en önemli olan husus, iktidarların seçimlerle demokratik yöntemlerle el değiştirmesidir. Ve bu düşünceye herkesin de yürekten inanması gerektiğini değerlendiriyoruz. Ben Silahlı Kuvvetleri olarak bundan rahatsızlık duyuyorum, Türk milletinin de rahatsızlık duyduğu kanaatindeyim. O zaman kim bundan menfaat sağlıyor?" dedi.


Orgeneral Başbuğ, Genelkurmay Başkanlığı Karargahı'nda, Kazım Karabekir'in ölümünün 61.yıldönümü nedeniyle düzenlenen anma programının ardından, basın mensuplarına gündeme ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.


Genelkurmay Başkanı olarak TSK'nın komutanı olduğunu ve bunun kendisine sorumluluk da verdiğine işaret eden Orgeneral Başbuğ, "Elbette TSK'nın bütün personelini düşünmek durumundayım. Yetkili makamlarda olmak, görev ve sorumluluklara sahip olmak sadece size şikayet etme durumunu yaratmaz. Aynı zamanda görev ve sorumluluğu olanlar sorunları çözmek veya çözme yönünde gayret göstermek vazifeleri. Bizim anlayışımız budur" dedi.


TSK'yı ilgilendiren konularda üzerine düşen görev ve sorumluluklar bulunduğunu, bu görev ve sorumlulukların başında da TSK'yı ilgilendiren sorunlarla çözüm bulmak olduğunu vurgulayan Orgeneral Başbuğ, "Elbette TSK'ya karşı yürütülen karşı faaliyetler var. Söyledi ama söylemek tabi ki, söylemekle şikayet etmekle konu bitmez. Elbette bir sorun varsa bu sorunun nedenlerine inip, köküne inip hal ve çözümler ne ise bunları üretmek de bizim görevimiz" diye konuştu.


'KİMSE TSK'YI BAŞKA ORDULARLA MUKAYESE ETMESİN'
"Kimse TSK'yı başka dünyanın başka ordularıyla makayese yapma gibi hataya düşmesin" diyen Orgeneral Başbuğ, "Biz ne Güney Amerika'nın bilmem ne ülkesinin ordusuyuz ne Kafkaslardaki bilmem ne ülkesinin ordusuyuz. Böyle bir hataya kimsenin düşmemesini özellikle rica ediyorum" şeklinde konuştu.
Sorunların oluşundaki birinci temel noktalarından bir tanesinin 'bilgi çağı ve teknolojisi' olduğuna işaret eden Orgeneral Başbuğ, bilgi teknolojisi ve bilgi çağında bilgilerin sızdırılmasının 'gerçekten bir sorun' olduğunu vurguladı. "Evet bilgilerin sızdırılması TSK için de bir sorundur. Ama zannetmeyin ki sadece TSK. Bu, bütün dünya orduları için de geçerlidir, diğer kurumlar için de geçerlidir" diyen Orgeneral Başbuğ, şunları kaydetti:


'BİLGİ SIZDIRMA İLE MÜCADELE'
"Ama şimdi biz biraz hedefte olduğumuz için belki bizim sorunlarımız çok büyük. O zaman nedir birinci konu, bilgi sızmaları konusunda ne yapmamız lazım, ne yapıyoruz. İlk önce, çünkü konunun temel noktalarından birisi budur. Elbette bazı yapısal eksiklerimiz var, bunların üzerinde duruyoruz. Yapısal eksikliklerimizi tamamlamamız lazım. Ama burada en önemli olan bilgi sızdıranlarla ciddi şekilde mücadele içinde olmamız lazım. Bakın ilk defa bunu ben burada sizlere açıklıyorum. Bugüne kadar TSK içinde çeşitli şekillerde bilgi sızdırmasıyla ilgili, sağa sola, basına, medyaya, nereye derseniz deyin, kişilere bilgi sızdırması kapsamında açılan soruşturma adedi 61'dir. 61 adet bilgi sızdırması iddiasıyla şu anda açılan soruşturmamız vardır. Bunlardan 9 tanesi kovuşturma safhasına, yani yargı safhasına dönüşmüştür. Yani 9 konu mahkeme tarafından devam ediyor. Bir tanesi sonuçlandırıldı ve bu mahkemenin sonuçlandırdığı karara göre, bir kişi, bir subay evet onu da söylüyorum size, 3 yıl hapis aldı ve o Silahlı Kuvvetlerden ilişiği kesildi. Ve şuanda 10 kişi de bu kapsamda çeşitli rütbelerde tutukludur. Silahlı Kuvvetleri olarak benim öncelikle üzerinde durmam gereken konu, bizim bu bilgi sızdırması konusunda imkanlarımızı, tedbirlerimizi, yapılanmalarımızı arttırırken, bu konularda hata yapanları, çeşitli şekillerde olabilir hata yapanlar, bunları mutlaka bulup yargıya götürüp sonuçlandırmamız lazım."


'SIZAN BİLGİLER, EKLEMELER YAPILARAK ZAMANI GELDİĞİNDEN KULLANILIYOR'
'Silahlı kuvvetlerde hata yapanlar olabileceğini, hata yapanları da Silahlı Kuvvetler içinde bardırmayacaklarını daha önce söylediğini hatırlatan Orgeneral Başbuğ, "Bu bilgi sızdırmaları tabi, böyle bir yanlış kanaat hasıl olmasın, bu bilgi sızdırmalarının son zamanlarda olanlar da var, büyük bir kısmı eski. Bunu da gözden kaçırmamamız lazım. Var birilerinin elinde, zamanı geldiği zaman kullanılıyor. Ama bu tabii ki bilgi sızdırılmasını olmadığını göstermez. Zamanlaması da ayrı bir konu. Maalesef bu
sızan bilgiler de değiştirilerek, eklemeler, vesaireler yapılarak işte zamanı geldiği zaman kullanılıyor" diye konuştu.


'GÖRÜŞLERİMİZİ CUMHURBAŞKANI VE BAŞBAKAN'A İLETTİM'
Silahlı Kuvvetlere karşı yürütülen karşı faaliyetlerle ilgili olarak kendilerine düşen görevler olduğu gibi devlete de düşen görevler bulunduğunu vurgulayan Orgeneral Başbuğ, şöyle devam etti:


"Bu konuyu tek başına Silahlı Kuvvetler olarak biz tek başımıza mücadeleyi götüremeyiz. Elbette devletimizin de bu konuda yapacağı hususlar var. Bunu daha önce de ifade ettim, burada bir defa daha ifade ediyorum. Bu konulara ilişkin ben görüş, düşünce ve tekliflerimi uygun zamanlarda, uygun platformlarda Sayın Cumhurbaşkanımıza da arz ediyorum, Sayın Başbakanımıza da çeşitli vesilelerle arz ettim, ve elbette bu görüş, düşünce ve tekliflerimizin sonuçlandırılmasını da takip edeceğiz. Bazı konuların da bizim
dışımızda bazı konularda da gerekli tedbirlerin alınması zorunluluğu var."


'İKTİDARLAR, DEMOKRATİK YÖNTEMLERLE EL DEĞİŞTİRMELİ'
"Bu kelimeyi burada söylemekten hicap duyuyorum ama mecbur kaldığım için söylüyorum, severek söylemiyorum, ama söylemek durumundayım" diyerek, son dönemde darbe iddialarının Türkiye'nin ana gündem maddesi haline geldiğini vurgulayan Orgeneral Başbuğ, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Darbe, darbe iddiaları, hicap duyuyorum. Ve bu kapsamdaki iddialardan TSK olarak fevkalade rahatsızız. Bu konulara ilişkin TSK'nın durumu, pozisyonu nettir. Söyledim, bir kere daha tekrar etme ihtiyacı duyuyorum. Bakın ben 1960'da askeri lise öğrencisiydim ve Ekim ayında Kara Harp Okuluna geldim öğrenci olarak ve 1962 yılında da genç bir teğmen olarak TSK'nın kıtasına, görevlerine katıldım. Buradan şunu ifade etmek istiyorum, yani bir noktada 50 yıl. 50 yıl Türkiye'nin yaşadığı olayları biz de tabi görevimizin kapsamı içinde, bazısı daha detaylı, bazısı daha sizler gibi en azından bu 50 yılı yaşayan birisiyim. Bu kapsamda diyorum ki, Türkiye elbette 1960'lardan beri benim jenerasyonum en azından benim de yaşadığım geçmiş dönemlerle ilgili elbette Türkiye'de bazı olaylar yaşandı. Ama biz diyoruz ki; TSK olarak bugün artık bu olayların geride kaldığını biz değerlendiriyoruz. Ayrıca bu süreçte yaşanan olaylardan herkesin kendi payına düşen bölümlerinden gerekli dersleri de çıkardığını düşünüyoruz. Bugün 2010 yılındayız, 2000'li yıllardayız. Artık Silahlı Kuvvetler olarak biz, ülkemizin ve toplumumuzun huzura ve barışa ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz. Bugün herkesin, 72 milyonun bizce artık yürekten inanması gereken husus şu olmalı, biz bu düşüncedeyiz, biz diyoruz ki, demokraside demokratik yönetimlerde en önemli olan husus, iktidarların seçimlerle demokratik yöntemlerle el değiştirmesidir. Ve bu düşünceye herkesin de yürekten inanması gerektiğini değerlendiriyoruz. Şimdi bu kadar net açık olarak bu konuya ilişkin düşüncelerimi ifade ettikten sonra ben de haklı olarak şunu soruyorum: Peki bu darbe iddiaları, darbeyle ilgili iddiaların devamlı gündemde kalmasından kim menfaat arıyor? Bunu da sormak benim hakkım. Ben Silahlı Kuvvetleri olarak bundan rahatsızlık duyuyorum, Türk milletinin de rahatsızlık duyduğu kanaatindeyim. O zaman kim bundan menfaat sağlıyor? Ve bu yararlı bir şey değil. Yararlı bir konu olduğunu da düşünmüyorum. Ama bu soruyu da herhalde sormakta da haklı olduğumu da
değerlendiriyorum."


Orgeneral Başbuğ, bugün için böyle bir açıklama niyetinde olmadığını ifade ederek, "Şimdi öyle bir durumdayız ki, bugün hiçbirşey söylemesek o da yanlış yorumlara gidecek, efendim işte böyle bir noktadayız. Dolayısıyla bu konulara ilişkin düşüncelerimi sizlerle paylaşmanın yararlı olduğunu düşündüm" şeklinde konuştu.


KAYNAK:HABERTURK