Tokat'ta Yaralanan Er Pusuyu Anlattı

Gönderen Şakir KOÇ 16 Oca 2010


Tokat'ın Reşadiye ilçesi yakınlarında kurulan ve 7 askerin şehit olmasına neden olan terörist saldırıda ağır yaralanan er Arif Temel, GATA'dan taburcu oldu ve hain saldırı sırasındaki dehşet anlarını anlattı.



Tokat'ın Reşadiye ilçesinde teröristlerin kurduğu pusuda ağır yaralanan Jandarma er Arif Temel tedavi gördüğü Gülhane Askeri Tıp Akademisi' (GATA) den taburcu edildi. Hava değişimi için baba ocağına dönen Arif Temel, "Saldırıda ateş açma fırsatımızı olmadı o hainlerle karşı karşıya mevziide çatışmak isterdim." diye konuştu.

7 Aralık 2009 günü teröristlerin saldırısında ağır yaralanan er Arif Temel, uzun süre GATA'da tedavi gördükten sonra hava değişimi nedeniyle Balıkesir'in Gönen ilçesindeki evine geldi. Aldığı kurşunlar nedeniyle omzundan, ayağından ve karnından ameliyat olan Temel, evinde dinlenmeye çekildi.

Reşadiye İlçesi Sazak köyü yakınlarında 7 Aralık 2009 günü saat 15.00 sıralarında meydana gelen saldırıda yaralı olarak kurtulan Jandarma er Arif Temel, pusunun 1 dakikadan daha az sürdüğünü belirtti. Teröristlerin açtığı çapraz ateş sırasında askeri araçla seyir halinde olduklarını ifade eden Temel, "Askeri araçla 11 kişi karakola giderken pusuya düşürüldük. Biri devrem olmak üzere 7 arkadaşım gözümün önünde şehit oldu." dedi.

Askeri araç brandalı olduğu için teröristlerin açtığı çapraz ateş sırasında ilk anda araçtan atlayamadıklarını ifade eden Temel olay anını şöyle anlattı: "Reşadiye'den saat 14.00 sıralarında karakola gitmek için yola çıktık. Saat 15.00 sıralarında pusuya düşürüldük. Saldırı bir dakika bile sürmedi. Ben aracın ortasındaydım, ağır yaralandım, arkadaş can havliyle bizi araç dışına itti ve araçtan çıkmayı başardık. Ayaklarımdan ve karnımdan vuruldum. Karakoldan gelen bir araç beni ve şehit olan 2 arkadaşımı alarak hastaneye götürmek için yola çıktık. Ancak giderken araba bozuldu. Şoför arkadaş arabayı boşa olarak yokuş aşağıya giderken yolda ambulansa aldılar. Hemen Reşadiye Devlet Hastanesi'nde ameliyata alınmışım. 2 gün sonra Tokat Devlet Hastanesi'nde ayıldım. Sonra GATA'ya sevk edildim."

"O hainlerle karşı mevzilerde çatışmak isterdim, ateş açma fırsatımız olsaydı, keşke arkadaşlarıma bir şey olmasaydı da ben şehit olsaydım." diye konuşan Temel, 45 günlük hava değişimi için baba ocağına geldiğini ifade etti. Temel sözlerini şöyle tamamladı: "Sağlığım iyiye gidiyor, daha ameliyat olacağım. Dalağım alındı, ince bağırsağım alındı. Ayağım şu anda iyi. Omuzum da kemikler toplandıktan sonra ameliyat olacağım. Devlet adamlarımız, komutanlarımız, büyüklerimiz bizi yalnız bırakmadılar, şehit ailelerimizi de yalnız bırakmasınlar."

(CİHAN)